Åker buss...

0kommentarer

Sitter på bussen mot jobbet just nu, har varit i hallsberg och haft lektion. Lektionen slutade dock för en timma sen, men går bara en buss i timmen. Så jag satte mig och åt frukost på God smak i väntan på bussen. I Sverige är det lite tabu att gå på cafe själv och jag tycker alltid det känns jobbigt att göra det, känns som alla tittar och tänker, stackars henne alldeles ensam. Medans jag inte bryr mig att jag sitter själv, sitta själv är ju inte samma sak som att vara ensam.
Men det är konstigt egentligen att det ska vara så, alltid hemma i Sverige tycker jag att det är jobbigt. I London har jag inga problem alls att sitta på ett cafe helt själv, har till och med gått ut och ätit middag på en restaurang själv! Vilket jag aldrig skulle göra här hemma! Men det är väl så att i London är det inget som sticker ut, man kan göra precis vad man vill när man vill, en av sakerna jag älskar med den staden!

Jag tycker det är himla mysigt så måste bli bättre på att våga det här hemma med!

Får bli ett mål tills nästa år eller något :)











Kommentera

Publiceras ej