Enclave

0kommentarer

 
 
I Söndags talade jag och Elin om böcker. Det var riktigt länge sen nu som jag har en "läsperiod". Jag kan ju inte riktigt säga att jag har tid till att läsa en massa så jag kom på att om jag börjar gå till skolan så kan jag lyssna på en bok under tiden. Det har jag nu gjort. Köpte boken Enclave på Itunes. Mycket smidigt, rakt ner i mobilen och att lyssna på själva boken drog knappt batteri heller. Så det här kommer jag nog fortsätta med.
 
Boken Enclave av Ann Aguirre är skriven får barn och ungdom vilket märks ganska väl. Men jag har inget emot det eftersom det är lätt att lyssna och följa med i handlingen då. Den handlade om att en pest hade härjat och folk hade antingen evakuerats eller sökt skydd. Huvudrollen Duce bodde med sin "klan" i tunnlarna under New York. Utanför deras "kvarter" så lurade en massa faror och så vidare. Det är en rätt spännande bok och jag kunde knappt sluta lyssna vidare... Även när jag kommit hem. Så nu är den slut. Sitter precis i Itunes och ska köpa tvåan.
 
Det här känns farligare än Netflix på ett konstigt sätt eftersom detta kan bli rätt dyrt i slutänden. Finns det något liknande Spotify/Netflix fast med ljudböcker ist? Kommentera gärna om ni vet.









Ann Aguirre, Enclave, bok, läsa, netflix, recension, spotify,

Kommentera

Publiceras ej