Vardags lyx!

0kommentarer

 
Jag brukar göra en asprinmask och det blir alltid tillräckligt för två. Men eftersom man inte ska använda den mer än en gång i veckan och den inte håller i mer än några dagar i kylen så bjöd jag in Elin för te och en "facial". Här bjuder vi på en bild av hur vackra vi är osminkade och med vit ansiktsmask i hela ansiktet.
 
Om du är sugen på att göra den själv så kommer receptet här:
4 st Aspirintabletter från apoteket som du krossar till pulver och låter svälla någon minut i två - tre droppar vatten.
1 msk youghurt. Jag använder vanilj för att det är den jag har till frukost ;)
Någon droppe honung.
Blanda väl. Lägg på i cirkulära rörelser och låt torka cirka 15 - 20 minuter. 
 
Jag gillar den här masken för att den håller min hud len och mindra röd. Den är bra för porerna och ojämn hudton. Plus att man vet precis vilka ingridienser man använder på sin hud.











Kommentera

Publiceras ej