Söndag

0kommentarer


Sitter och slappar i soffan i mitt nya hem! Flyttade in hos Angelica i fredags och just nu har jag lägenheten för mig själv. Har inte gjort så mycket idag, alltså en riktigt skön slappar söndag! Ska dock snart börja städa och diska har jag tänkt, måste visa Angelica att jag är en bra roomie!

Jag gjorde nåt helt oväntat för en stund sen.. Sökte en kurs på universitetet! Jag har redan en plan inför hösten, plugga två kurser på komvux och jobba så mycket jag kan! Men jag skypade nyss med en vän och han får mig alltid att tänka snäppet längre och att bli taggad på att göra något av mitt liv! Så efter skype samtalet gick jag in och sökte en kurs bara så där, känns riktigt bra! Ska bara se om jag kommer in, är egentligen försent att söka men det stod att dem tog emot sena ansökningar så jag hoppas på det bästa!

Men detta pluggandet får inte stå i vägen för en liten plan jag har för en vecka i september men jag brukar få ihop mina planer på något magiskt vis! Bokar alltid upp mig på för mycket saker hela tiden, tidsoptimist som jag är så tror jag alltid att jag hinner med mer än vad som får plats på ett dygn... Men nu ser jag med spänning fram emot vad som kommer ske i höst, har inte en aning som vanligt men för en gångs skull känns det kul!

Ska fortsätta med min söndag på samma vis, är ju fotboll ikväll så ska försöka hitta en gnutta energi och gå och handla nåt gott att äta framför matchen! Har en väldigt bra söndag och känns som hela den här veckan kommer bli bra! Att flytta gjorde susen för mitt humör!

Kommentera

Publiceras ej