Semlor

2kommentarer




Idag har jag haft en slappar dag, har åkt på förkylningen från helvetet. Men jag har bestämt mig att imorgon ska jag vara frisk så det så! 

Vi ska gå runt och lämna Cv:n och söka jobb imorgon, hitills har det inte hänt så mycket på jobb fronten, inte för mig i alla fall. Är väl uppe i ett 50 tal jobb sökta nu, dem flesta sökta över internet och jag tror det kommer gå bättre när jag börjar gå runt och lämna ansökningarna personligen, jag hoppas på det i alla fall!
Sen hjälper det ju inte min stressnivå att Emilia som bara har sökt två jobb, fick en intervjuv direkt på det ena  och nu fått jobbet, dock bara en praktik plats men den kan nog öppna många dörrar för henne. Samtidigt som jag är superglad för hennes skull och jag tycker hon förtjänar att det går bra för henne! Så kan jag inte låta bli att undra hur det kommer gå för mig som inte fått ett svar.. Men jag måste bara fortsätta tänka positivt så kommer det gå bra!

Till något helt annat så ska vi möta upp en vän till Emilia imorgon efter jobbsökandet och gå till scandinavian kitchen, tror jag det var och äta semlor, eller dem två får gärna äta semlor jag står nog över, har aldrig fattat grejen med semlor. Men jag hoppas på att dem även har en riktigt kladdig kladdkaka, det är mer i min smak!

Nu är vi i lägenheten och väntar på Linus, en svensk kille som ska flytta in i det sista lediga rummet. Ska bli spännande att få en ny housemate!

Elin

2 kommentarer

Anna

05 Feb 2012 23:05

Elin, håll modet öppe med jobbsökandet! Du skulle kunna testa snog eller yo!sushi? Snart blir det din tur.

Har heller aldrig förstått mej på semlor men dom har god mackor på skandinavian. :)

Angie

06 Feb 2012 23:04

Det kommer fixa sig, speciellt när du börjar gå runt och leta. Don´t worry =)



Har aldrig förstått mig på semlor heller, Kanelbullar och vaniljbullar däremot, mums.

Kommentera

Publiceras ej