a mix of two good things

0kommentarer

För några veckor sedan bjöd jag Andres på pannkakor som jag gjort och självklart med sylt och grädde till och han älskade det! Han har pratat om det sen dess. Så jag bjöd in han nu ikväll på middag, pannkakor blev det såklart, swedish style. Fick reda på att han hade försökt göra det själv efter förra gången, med sylt och grädde men med färdigköpta pannkakor..såklart inte lika goda som mina men vad gör man inte om man inte vet hur man ska göra..Vi lagade pannkakor och lyssnade på salsa musik, en härlig mix av två världar! Och så visade jag honom hur man ska göra och så han kan bjuda sin familj på detta hemma i Colombia.

Det här är nåt av det bästa jag vet med resandet, allt nytt man lär sig från andra kulturer och länder och som man sen alltid kommer ha med sig. Av Andres får jag små kurser i spanska, har tänkt lära mig det när jag är hemma i Sverige igen så han lär mig uttal genom att låta mig läsa högt ur hans spanska böcker, kan tänka mig hur illa det låter men kul är det!

En nöjd Emilia

Och en ännu nöjdare Andres

Kram
Elin

Kommentera

Publiceras ej